"Cel care zambeste atunci cand lucrurile iau o intorsatura proasta s-a gandit deja pe cine sa dea vina."

Robert Bloch


Sesiune

Sesiune, sesiune,
Cea mai cruntă noțiune,
Învățat până de seară,
Vreau să dorm odată iară.
                                               (adaptare după Imnul Studenților - Alin Ciun)

(Vă regăsiți? Eu cam da...)


După cum bine se știe deja, sesiunea ne cam bate la ușă (unora; altora le-a năvălit deja în case).  Eu urmează să mai am cinci examene, următorul fiind marți, urmat apoi de altul, vineri și o lucrare de predat, pe 8 februarie. Aseară m-am apucat și eu să-mi însușesc niște idei generale, pentru cel de Genuri Jurnalistice. Nu pare greu. Aici oricum, contează practica, teoria mult mai puțin, deși cartea ”Gen, text și discurs jurnalistic” are doar vreo 400 de pagini. În privința lucrării pe care o am de predat, nu știu încă subiectul pe care vreau să-l dezbat.
Eu vorbesc acum de prima sesiune din viața mea. Încă nu știu exact ”cu ce se mănâncă”, dar am să-mi completez părerea în privința aceasta imediat după ce termin. Stresul este și, în același timp, nu este mare. E mare, deoarece sunt foarte multe noțiuni noi, dar nu e mare fiindcă materia nu e chiar așa multă, la majoritatea cursurilor. Există totuși unul care mă sperie la culme, ori de câte ori mă gândesc la el. E vorba de Comunicare Vizuală.
În perioada asta fiecare student speră să nu ajungă la restanțe, visează la asta. Și eu sunt în aceeași situație. Mă gândesc ce bine mi-ar fi dacă 2 săptămâni încontinuu doar aș lenevi, dormi și petrece, ca apoi să pot începe cel de-al doilea semestru în forță. Deși sesiunea, practic, încă n-a început, eu deja îi aștept cu nerăbdare finalul.
Pe facebook văd zilnic, zeci de studenți care postează diferite imagini sugestive în privința stării pe care o au sau punctului la care au ajuns cu învățatul. Așa-zisele citate proprii, privind părerile lor față de diferite materii sau stadii, ocupă și ele mare parte din spațiul profilurilor utilizatorilor. Exemple: „'Matematici aplicate în economie' - să te ia naiba!!”; „Escape the Facebook !!! :))) Go back and learn”; „I always realize how much beauty there is to see in the world... when i have to study for exams. X_X”. Aceste citate aparțin câtorva dintre prietenii mei, dar cu siguranță și voi îi aveți pe ai voștri și nu trebuie să stați foarte mult să căutați până dați de niște exemple asemănătoare.


Și totuși... mi-e atat de greu și de ciudat să scriu acum despre facultate, despre cum mă simt în raport cu ea, despre cum văd viitorul apropiat. Nu mă caracterizează foarte tare să vorbesc despre mine...


În încheiere, vă doresc tuturor spor la învățat, succes la examene și să ne vedem cu bine la petrecerile de după!!!

0 Pareri:

Trimiteți un comentariu

Care e parerea ta?