"Cel care zambeste atunci cand lucrurile iau o intorsatura proasta s-a gandit deja pe cine sa dea vina."

Robert Bloch


"Cum sa fii o lady" si viata de zi cu zi

Ca tot mi-am cumparat o carte noua, m-am gandit sa-mi exprim si parerile despre ea. Ei bine, cartea se numeste "Cum sa fii o lady" de Candace Simpson-Giles. Este un "mic tratat de eleganta".




Cateva "sfaturi" alese de mine (nu chiar la intamplare) din aceasta carte:


- "O lady nu corecteaza erorile gramaticale comise de alta persoana" (eu fac mai mereu asta, deci clar nu sunt o lady, dar macar sunt corecta si cred cu tarie ca omul din greseli invata si daca nu e corectat atunci cand greseste, atunci cum poate invata? ...ok, sunt de acord cu faptul ca nu se corecteaza aceste greseli cand sunt si alte persoane de fata)


- "O adevarata lady nu injura niciodata de fata cu alte persoane" (mi se pare si mie uneori de prost gust sa injure o femeie ca la 'usa cortului' in public, dar se intampla de multe ori sa-ti mai scape o vorba nepotrivita)


- "O lady stie ca 'te rog' si 'multumesc' sunt cuvinte fermecate, impuse de comportamentul civilizat" (era o vreme cand nici de asta nu-mi pasa, dar acum sunt de parere ca se obtin mai multe rezultate favorabile daca sunt utilizate :P)


- "O lady nu se lauda" (hmm... no comment)


- "O lady nu se vaicareste" (asta e ca si cand ti-ai rupe mana, dar ai continua sa scrii cu ea: adica imposibil. Majoritatea femeilor asa sunt 'fabricate', sunt sensibile si fie ea o zgarietura cat de mica, la un moment dat tot se vaicareste. Daca e pana acolo, orice om se vaicareste, cel putin o data in viata)


- "O lady nu sacaie alte persoane" (din nou.. sigur nu sunt o lady. Eu sacai pe cineva ori de cate ori am ocazia)


- "O lady se gandeste bine inainte de a spune ceva" (cred ca nu numai o lady ar trebui s-o faca, ci fiecare om, dar cum nu se mai practica acest 'sport' , tot mai multi o iau pe aratura. De unde credeti ca apar toate perlele acelea minunate, de care noi cei 'inteligenti' radem ore intregi? Multi dintre noi, insa, radem, dar nu suntem cu nimic mai buni)




Cam atat cu exemplele... cei care vreti sa aflati mai multe, cititi cartea. Nu e rea, dar nu prea se potriveste 'doamnelor' din zilele noastre. Acum lucrurile se cam inverseaza. Daca in trecut adevaratele doamne stateau acasa avand grija de copii si de case, acum ele lucreaza 'cot la cot' cu barbatii, in cele mai dure fabrici, in timp ce.. baietii, tinerii societatii, parca vor tot mai mult sa se transforme in fete. Moda o ia pe niste cai.. de n-am cuvinte sa descriu ce cred despre ea.. Complet aiurea!


Oare unde vom ajunge in urmatorii 20 de ani?

0 Pareri:

Trimiteți un comentariu

Care e parerea ta?